Australia, I am back! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Australia, I am back! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Australia, I am back!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Mei 2016 | Australië, Byron Bay

Toen waren we weer op het noordereiland aangekomen. Daar ben ik eerst nog een paar nachtjes in Wellington, de hoofdstad, gebleven. Ik wilde graag het nationale museum te papa bezoeken. Het was zo groot dat ik twee dagen bezig ben geweest om alles te zien.

Vervolgens ben ik na een bijna 12 uur durende busrit weer in Auckland aangekomen. Waarna ik mijn laatste paar dagen nog over had om het uiterste noorden van het land te bekijken. We verbleven in het dorpje Paihia in the bay of island. The bay of island is dus letterlijk een baai met allemaal kleine eilandjes erin. Weer heel mooi en totaal anders dan wat ik al gezien had. Vanuit daar heb ik een excursie gedaan naar het uiterste puntje van NZ, Cape Reinga. Op dit punt komen de Pacific ocean en de Tasmanian sea met elkaar in aanraking wat een mooi effect geeft. Op de weg ernaartoe zijn we nog naar een bos geweest waar allemaal native bomen staan. Wat zijn die dingen groot en dik zeg! En via de 90 mile beach, waar we letterlijk overheen reden met de speciale bus, bij mega zandduinen terecht gekomen. Daar konden vanaf sandboarden zo hoog dat ze waren, super leuk! Daarna was het tijd om weer terug naar Auckland te keren om op het vliegtuig terug te stappen. Terug naar Australië dan hè! Ik had nog twee maanden voor de boeg =D

In Australië had ik eerst een weekje in Brisbane om even bij te komen van het intensief reizen door Nieuw Zeeland. Maar al met al heb ik weinig stil gezeten want ik had vorige keer toen ik in Brisbane was een gast ontmoet die daar woonde en die me nu zoveel mogelijk van de omgeving wilde laten zien. Hij heeft me Radcliff een badplaatsje waar een oud ship wrak ligt laten zien en meegenomen naar een berg waar je vanaf de top prachtig uitzicht had over heel Brisbane, Bounce het trampolineparadijs en we zijn naar de Australian Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin. Echt supervet!

Na dit weekje begon hetgeen waar ik stiekem wel naar had uitgekeken: WWOOFen. Ik zou twee weken vrijwillig op een organische groente farm, een uurtje buiten Brisbane, gaan werken tegen kost en inwoning. Wat was dat ontzettend leuk zeg. Het was fantastisch om weer wat regelmaat en vaste mensen om me heen te hebben. En ik vond het ook superfijn om mezelf weer eens nuttig te maken na al het reizen en lekker niks doen. Ik miste werken stiekem toch wel een beetje. Ik was in eerste instantie samen met een ander Japans meisje aan het werk en de tweede week kwam er zelfs nog een derde, een deense, bij. Samen met de gastouders Steve en Ange was het dus een hele gezellige boel. De werkzaamheden bestonden uit veel onkruid wieden, nieuwe groente planten, plukken, wassen en inpakken. Van alles dus! Naast het harde werken, van 8 uur ‘s ochtends tot het donker was +/- half 6 (met wel een lange lunch/slaap pauze tussendoor), was het heel leuk om te zien hoe de ‘normale’ Australiër leeft. Ik heb hier dus echt een super periode gehad! Aan de ene kant vond ik het heel jammer om te gaan, maar aan de andere kant was ik na het harde werken ook wel weer aan vakantie toe.

En dat ging ik dus ook doen. De volgende bestemming was Byron Bay. Een stukje zuidelijker, maar wel weer aan de kust. Deze week stond in het teken van bijkomen, zonnen en leren surfen. Ik wilde in eerste instantie drie dagen surfen, maar doordat het twee dagen slecht weer was werden de lessen gecancelled (het leek NL wel, 18° bewolkt en zelfs ‘s avonds regen). Helaas is er daardoor van het zonnen ook niet zoveel terecht gekomen als ik had verwacht. Maar ach daar heb ik straks nog 4 weken voor. Byron is een ontzettend leuk dorpje. Er hangt een heerlijke relaxte surfers/vakantie sfeer en er zijn allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes. Het strand is prachtig en het is allemaal lekker klein. Met mooi weer zou ik hier best langer kunnen blijven!

Maar helaas aan alles komt een eind en ook hier heb ik dus weer afscheid moeten nemen van de leuke mensen die ik ontmoet heb en het heerlijke dorpje. Er staan nog vier weken op de teller en zijn nog zoveel mooie dingen te zien. Knipper niet te vaak met je ogen want voor je het weet sta ik alweer voor je neus. Maar nu nog niet, eerst nog even genieten!

Liefs uit Byron Bay,

Saskia

PS: het fotogeheugen van mijn blog is vol dus ik ben verder gegaan met de foto’s op facebook te plaatsen. Dus even wat meer moeite doen, maar dan heb je ook wat!

PPS: bedankt voor alle leuke berichtjes hier, op facebook, whatsapp enz. Ik lees ze altijd met heel veel plezier!

  • 30 Mei 2016 - 13:54

    Muriel:

    Hoi Sas!
    Leuk hoor om te lezen wat je allemaal doet! Heel veel dingen in weinig tijd heb ik het idee. Wel hele vette dingen zo te lezen... Nog maar vier weken dus, ik wens je nog veel plezier! Hier in Nederland zijn straks ook nog wel leuke en vette dingen te doen hoor :) maar eerst nog maar even daar genieten van de (hopelijk) warme zon!
    Xxx Muriel

  • 30 Mei 2016 - 19:44

    Fred En Gerda:

    Hey Sas als je straks nog verder wil WWOOfen ik weet nog wel een locatie hoor.
    Het leven is bij jou zeker niet saai, goed hoor wat je allemaal doet.

    Doeggg wij dus

  • 02 Juni 2016 - 19:06

    Mama:

    Je mag ook bij je moeder WWOOFEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4858

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Backpacken Down under

15 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: