Melbourne -> Brisbane -> Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Melbourne -> Brisbane -> Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Melbourne -> Brisbane -> Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na het kampeeravond zouden we 3 dagen in Melbourne zijn. De eerste dag moesten we eerst de auto inleveren (wat niet helemaal soepel ging door slechte navigatie en overal wegwerkzaamheden, we waren een uur te laat.) En daarna ben ik nog even lekker op het strand neergestreken om even bij te komen. Dacht ik dan. Want het was zondagmiddag en heel lekker weer en de twee na grootste stad van Australië en het populairste strand. Druk dus! Wat een verschil met de rust van het camperen. Daar moest ik wel even aan wennen. Maar daar zag ik direct al veel Europese perikelen. Veel restaurantjes barretjes en zelf allemaal kraampjes op de Boulevard. Ik wist het al, dit is meer mijn stad dan de zakenstad Sydney.

De volgende dag zijn we in tweeën opgesplitst. Chanti en ik stonden vroeg op om de stadtour te doen en die andere meiden gingen lekker hun eigen gang. Tijdens de stadstour hebben we heel veel van de stad gezien: de oude gevangenis, de bibliotheek, de kathedraal, Chinatown, federation Square, heel veel streetart en heel veel schattige straatjes met winkeltjes en restaurantjes. En smiddags hebben we zelf nog wat rondgeneust in de stad, waarna we zelf wel vonden dat we een lekker biertje verdient hadden. (Of twee)

De laatste dag zijn we sochtends naar de Victoria Market gegaan. Echt heel leuk. Ze hebben van alles daar. Verse vis, vlees, groente, fruit, kaas, worst, noten etc. Maar ook allemaal kleding en souverniers. Op de Vismarkt heb ik maar meteen MN kans gepakt om de Australische oetsters te proeven en ik zal je vertellen dat viel zeker niet tegen. Ik heb de tasmanische geproeft, die was iets minder maar volgens mij had ik een slechte, en de sydneyse. Die was heel erg lekker!

Daarna zijn we naar de Art gallery en de Eureka tower geweest. Daar heb je 365 graden uitzicht over de stad van de 88ste verdieping. Heeel mooi! Aangezien het nog 39 graden was zijn we daarna nog even op het strand gaan liggen. We hebben het uitgehouden tot ondergang en die vanaf het strand bekeken. Hij was heeeel mooi. En ze zeggen dat na zonsondergang de pinguïns naar hun jonkies op de Pier komen, dus dat zijn we ook even gaan controleren. En ja hoor! Daar kwamen ze! Alleen was het natuurlijk donker dus zag je er niet zo heel veel van. Maar ik kan zeggen dat ik in Australië pinguïns heb gezien. Ook dat had ik niet verwacht te doen!

Helaas was ik na die twee nachten en twee dagen nog steeds niet uitgerust want het hostel was een drama. De eerste nacht werd ik uit mn slaap gewekt door een ruzie tussen een groep dronken Engelse die op de kamer kwamen hangen en een Zweed die het zat was en helemaal door z'n toeren ging, waarop de Engelse meteen z'n hersens wilde inslaan. Dat was wel even spannend. :( En de tweede nacht vonden gasten het nodig om om 1 uur snachts nog joints te rollen in de kamer met het licht aan. Zucht..

Maar goed woensdag zijn chanti en ik samen op het vliegtuig gestapt voor ons laatste avontuur samen; Brisbane!
Voor mij waren deze dagen een beetje bedoelt om bij te komen van al het gereis en me voor te bereiden op Nieuw Zeeland. Dat is helaas maar deels gelukt want ik ben de helft van de tijd bezig geweest met iemand zoeken die mn e-reader kon maken. Om er uiteindelijk achter te komen dat hij uit productie is en niet gemaakt kan worden. Dus na uitzoekwerk maar een nieuwe gekocht en dan op zoek naar goede wifi om hem aan de praat te krijgen en boeken erop te zetten. Maar goed alles is uiteindelijk gelukt.
Tussendoor heb ik op de momenten dat het niet regende lekker op het kunstmatige strandje in een park naar de vieze rivier gelegen. Echt een heel leuk plekje. Het heet southbank en ik ben er Instant verlief op geworden. Google het maar. :)

Ook heb ik in Brisbane Marleen ontmoet die daar werkt om wat verhalen uit te wisselen. En daarna nog besloten om een avondje met z'n drieën te gaan stappen. Was erg gezellig en grappig om haar weer te zien.

Daarna was het tijd om naar Nieuw-Zeeland te vertrekken! Daar had ik me zo erg op verheugd!

De eerste dag heb ik in Auckland rondgelopen, maar daar was in het centrum helaas niet heel veel te doen. Maar dat was niet heel erg want ik moest nog wat dingetjes regelen voor mn reis. Want de volgende dag moest ik om half 8 klaar staan om met Stray naar mijn eerste bestemming te vertrekken. Stray is een bus organisatie die je aan de hand van de pas die je geboekt heb door heel het land brengt. Je rijdt de route die je geboekt heb, maar je kan als je wilt ook van de bus af springen en een bus later weer erop springen. Zo kan je het een beetje zelf indelen. Verder regelen ze bijna alles voor je. Je acco en ze geven je en keuze uit alles activiteiten die je overal kan doen en dan boeken ze het meteen voor je. Je hoeft amper meer na te denken.

Ik ben in Auckland opgestapt en vanaf daar naar Raglan gereden. Het Australische Surf paradijs. Je kon en Surf lessen nemen maar aangezien ik in aussie een surf camp wil doen kan ik daar op besparen. Deze reis gaat al duur genoeg worden. S avonds overnachtte we in een lodge helemaal tussen de bomen heel mooi!

De volgende dag doorgereden naar een plek waar we glowworms in grotten konden kijken. Heeel vet! We gingen in een bootje door de grot heen en omdat het helemaal donker was zag je er zo veel. Het leek net een natuurlijke droomvlucht. Ik heb de hele tocht met mn mond open gezeten volgens mij.

Daarna door naar de plek waar we gingen overnachten. Het Community huis van een Maori stam (de oorspronkelijke inwoners van NZ). Daar hebben we veel dingen geleerd over de cultuur, dans en zang gekeken en geleerd en heerlijk gegeten! Dat was een hele leuke ervaring.

De volgende dag vroeg op en na wat heerlijke wentelteefjes ging we naar HOBBITON! De filmset uit Lord of the rings. Heel, heel, heel leuk! Leuk om te zien en alle leuke producten feitjes te horen. Ik ga straks toch anders naar de films kijken.

Daarna ben ik in Rotorua van de bus ‘gehoppt’ om een dagje langer in dit dorpje met veel geothermische activiteiten. Heel veel hotspots die naar Rotte eieren ruiken. Dus daar heb ik vandaag tussen de regendruppels door een mooie wandeling langs gemaakt.

Morgen spring ik weer op de bus om verder te gaan met mijn reis. De eerst volgende bestemming is Lake aniwhenua.

Jullie horen (snel?) weer van me!

Liefs,
Saskia

  • 20 Maart 2016 - 10:46

    Mama:

    Hoi meis,
    Wat schrijf je toch leuk. Blijf genieten van je avonturen. Stap over de ergenissen heen. Wij genieten van jouw verhalen en foto's.

    Toedels kus knuffel.
    Mam

  • 20 Maart 2016 - 11:20

    Saskia Van Veen:

    Hoi mam,

    Ja daar doe ik mijn best voor. Morgen weer de drukte van het reizen in dus dat komt wel goed. Leuk om even met jullie geskyped te hebben.
    Liefs,
    Sas

  • 30 Maart 2016 - 19:24

    Gerda:

    Yee ik ben binnenn hoor :)

  • 31 Maart 2016 - 14:39

    Maarten Van Veen:

    Hej sasie,

    Leuk om je verslag te lezen. Je maakt nog eens wat mee daar aan de andere kant van de wereld. Het is een heuse ontdekkingsreis.

    Ciao, Maarten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4855

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Backpacken Down under

15 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: