De eerste week: 60 muggenbulten en factor 50 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Saskia Veen - WaarBenJij.nu De eerste week: 60 muggenbulten en factor 50 - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

De eerste week: 60 muggenbulten en factor 50

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Februari 2016 | Australië, Collaroy

Jullie zullen inmiddels wel denken. Ze is nu al twee weken aan de andere kant van de wereld en we hebben nog steeds niks gehoord. Dat klopt, ik heb het zo leuk en heb zoveel te doen dat ik nog helemaal niet aan een blog toe gekomen ben. Maar nu zitten we ergens op een free camping spot zonder bereik met verder niks te doen dus ik ga eens een beginnetje maken. Ik heb zoveel mogelijk van wat ik gedaan heb bijgehouden in MN reis dagboekje, maar ik zal proberen jullie een bondige samenvatting te geven anders wordt het een enorm verhaal.

Even kijken, ik was gebleven bij de aankomst in Sydney volgens mij. Deze was niet zo spannend als je bij borderline security ziet hoor. Wij als Hollanders mochten netjes langs de snuffelhonden en strenge controles lopen waar alle Aziaten wel doorheen moesten. Daarbuiten stonden de twee begeleider van Australia backapckers ons op te wachten om ons mee nee nemen het grote avontuur in. Met z'n alle het busje in en eerst een groepsfoto maken bij het Sydney opera house met onze zwaar vermoeide hoofdjes. Maar dan komt het eerste besef wel hoor. We zijn in Sydney, Australië !!!!

Na drie kwartier rijden waren we aangekomen bij het hostel. Mooi hostel vlak bij het strand. Hier eerst eventjes wat praktische zaken regelen voordat we eindelijk wat vrije tijd had op bij te komen. En ja, als je zo dicht bij het strand zit besteedde je die vrije tijd natuurlijk goed. Juist op het strand, in de zon. Precies zoals ik het hebben wil. Na de vrije tijd zijn we lekker gaan bbqen. Naast de lekkere worstjes en hamburger heb ik de eerste stukjes kangaroo ook al op. Smaak prima hoor. Na het eten kon ik mijn ogen niet meer open houden door de jetleg, dus ik ben om 9 uur al lekker mijn stapelbedje ingekropen.

De volgende dag moesten we er helaas al weer vroeg uit. Ik had nog uren door kunnen slapen, had namelijk wat in te halen. Maar het was tijd om wat zaken te gaan regelen. Met de groep de bus in en naar het centrum van Sydney. Eerst naar de bank welke zo mooi was van binnen, een beetje een Harry Potter achtige bank. Helaas mochten we geen foto's maken. Daarna nog wat andere zaken regelen en heerlijk lunchen in Hyde park (in de zo'n natuurlijk.) Wat is het leven hier toch goed! =)

Ik merk dat ik veel te uitgebreid schijf dus ik zal proberen wat bondiger te worden anders is het een hele pil voor jullie.

Zaterdag gingen we de Bleu Mountains in wat maar liefst 9!! nationaal parken bezit. Het is echt enorm. Wij hebben daar maar een klein stukje van gezien. Maar wat dit betreft laat ik de foto's voor zich spreken.

Op de terug weg gingen we langs een wildlife park waar we koala's en kangaroo's mochten aaien. Heel erg leuk! 's Avonds lekker pizza eten en daarna met de hele groep stappen in Manly! Een andere buurt van Sydney. Heel leuk om te zien hoe de groep dan los komt.

Zondag was de dag dat wel een stadswandeling door Sydney gingen maken. Langs het Opera house, de harbour bridge, the Rocks (het oude centrum), de botanische tuinen en als afsluiter zijn we met de ferry naar daling harbour gevaren om een hapje te eten.

Maandag was de laatste dag van de groepsreis en de eerste dag dat ik lekker op het strand heb kunnen liggen. Heerlijk zwemmen tussen de hoge golven en de warme zon op mijn huid, maar natuurlijk wel ingesmeerd met factor 50. Dat is hier echt wel nodig zo dicht bij het gat in de ozonlaag. 1 op de 3 Australiërs krijgt huid kanker heb ik me laten vertellen. 's avonds nog met de groep uit eten en toen was het officiële programma voorbij.

Ik heb met drie andere meiden besloten om samen verder te reizen. Het plan was om tot donderdag in collaroy te blijven en daarna te verplaatsen naar een hostel in het centrum van Sydney om de stad wat beter te bekijken.

Dus tot donderdag hebben we lekker gezond, gebbqed en 's avonds lekker wat biertjes gedronken op het strand met de mensen van die groep die nog in collaroy waren. Echt de ultieme vakantie!!

Inmiddels zijn we aangekomen bij donderdag 18 februari en ben ik al een week in Aussie. Daar gingen we met vier meiden bepakt en bezakt (inclusief meer dan 60!! muggen bulten, arghh) in de bus naar Sydney. Wat een drama zeg dat gesjouw met die tassen. Daar moet ik nog even aan wennen.

Maar nadat we ons geïnstalleerd hadden in de hotelkamer boven een club met 17 andere zijn we weer even Hyde park ingegaan om in de zon de plannen te bespreken. We hadden de grotendeels alle bezienswaardigheden, die de lonely planet ons aanrade, al gezien. Alleen bondi beach, Paddy's market en Kings cross hadden we nog niet gezien. Daarop besloten we die middag nog naar Paddy's market te gaan. Dat het is een markt met allemaal van die Aziaten die goedkope souvenirtjes enzo verkopen. Hier heb ik nog even mooi een nieuwe echte made in Australia bikini gekocht.

Daarna zijn Chantal en ik nog even de laatste zonnetjestraaltjes gaan aanbidden in Hyde park onder het genot van een biertje. Heerlijk!

Na een wat onrustige nacht waarin mijn oordopjes m'n beste vrienden waren zijn we aan een nieuwe dag beginnen. Weer lekker naar het strand, yeeeeey! Bondi beach stond op de planning voor vandaag. Het Scheveningen van Sydney. Na een uurtje zonnen kwamen drie gasten uit de groepsreis ook naar bondi beach en zijn we net z'n zevenen de coastal walk gaan doen. Dat is een wandeling langs de kust. Wat was dat ontzettend gaaf zeg! Wat een uitzichten! Wat een surfers! Maar helaas hebben we maar een klein stukje ervan gelopen. De rest wilde niet meer, maar ik had nog wel een aantal kilometertjes gekund op mn slippertjes hoor! Chanti (Chantal) en ik hebben toen nog even een dik genomen in een zoutwaterzwembad wat je hier overal aan het strand heb. En daarna hebben we nog lekker in de zon naar de Australische surfkunsten zitten kijken. We hebben onze ogen uitgekeken, wat een mooie sport is dat. (ik ga het zelf ook zeker nog uitproberen.) 's avonds hebben we nog gezellig met die gasten een drankje gedaan in een bar en nog even een dansje gewaagd onder onze slaapkamer, aangezien we toch nog niet konden slapen.

Zaterdag was onze laatste dag in Sydney. Na war uitbraken zijn we 's middags naar de royal botanic gardens gelopen om heerlijk te relaxen in de zon onder het genot van een rolletje sushi. Zo mooi kan het leven zijn!

's avonds was er vuurwerk in Daling Harbour, waar we nog even zijn gaan kijken. Dat was zo gaaf. Helemaal met verschillende muziek erbij enzo. Heel mooi. Daarna nog even een drankje gedaan en toen wilde ik vroeg slapen want de zenuwen kwamen al een beetje op. Zondag ging het grote avontuur beginnen een campervan huren en links rijden! een busje! wat ook nog eens een automaat is!! Spannend!!!

Maar hoe dat allemaal afgelopen is lezen jullie in mijn volgende blog. Een spoiler kan ik geven. Ik leef nog dus zo erg kan het niet zijn.

Ik hoop dat je genoten hebt van dit lange verhaal en dat je uitkijkt naar de volgende. Ik zal zo snel mogelijk proberen om de volgende online te zetten. Nu we aan het kamperen zijn heb ik namelijk niet altijd bereik. Tot volgende keer!

Liefs,

Saskia

PS: het eerste souvenirtje is al binnen. En hij is voor........ mezelf! een mooi kangeroo bedeltje voor aan mijn Pandora armband. =D

  • 27 Februari 2016 - 15:09

    Elodie:

    Leuk Sas! En goed dat de eerste souvenir al binnen is haha. Nu niet elke week wat kopen, want dan hou je geen geld over voor andere dingen.
    Fijn om te horen dat je je grootste hobby's kunt combineren zonder problemen (bier en in de zon zitten). Geniet van het kamperen, ben jaloers
    xxx

  • 28 Februari 2016 - 23:20

    Joke Van Leeuwen :

    Leuk zo eerste blog.
    Geniet van het mooie Aussie.

  • 29 Februari 2016 - 21:14

    Rich:

    Ik kan er lang en kort over zijn, ik mis reizen. Super om te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan ga ik weer verder met jaloers zijn ;) XD

  • 01 Maart 2016 - 00:37

    Mama:

    Hey meissie. Leuk hoor je schrijfsels. Zo kunnen we heerlijk meegenieten. Hoop dat je de muggen of wat het ook moge zijn, de baas bent geworden. Fijn ook om even geskypet te hebben. Goeie reis verder langs de kust. Wij wachten op het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4864

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Backpacken Down under

15 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: