4 vrouwen, 1 camper en oneindig veel mooie natuur - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Saskia Veen - WaarBenJij.nu 4 vrouwen, 1 camper en oneindig veel mooie natuur - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

4 vrouwen, 1 camper en oneindig veel mooie natuur

Blijf op de hoogte en volg Saskia

12 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Wooooooooooooow, wat is het gaaf hier. Jullie hebben inmiddels al een tijdje niet meer van me gehoord. Dat kom voornamelijk omdat ik twee weken gekampeerd heb met drie andere meiden in en campervan (lekker knus.) Maar wat was dat gaaf zeg! Ik zal proberen het dit keer echt kort samen te vatten.

Het plan was om vanuit Sydey langs de kust (op de linkerkant van de weg natuurlijk) naar melbourne te rijden. En Daarna vanuit Melbourne verder naar het westen de Great Ocean Road rijden om vervolgens via het suoermooi nationale park: de grampians terug naar Melbourne te gaan om de auto in te leveren. En dat hebben we ook gedaan.

Ik zal wat hoogtepunten van de reis opnoemen want anders kan ik de hele pagina vullen met hoe mooi alles was. Want echt; wat heb ik waanzinnig gave dingen gezien. Echt zo indrukwekkend! Maar wat dat betreft zeggen foto’s veel meer dan woorden. Dus dat laat ik aan de foto’s over.

De hoogte- (en diepte-)punten:
- Prachtige slingerweggentjes door het Royal national park over de grand Pacific highway. Die weg liep (voor zover het kon) helemaal langs de kust.
- De eerste camping direct aan het strand waar we ‘s avonds uitzicht hadden op de prachtige sterrenhemel, maan en de zee. Het was alsof je zelf gewoon buiten lag.
- De camper was veel te klein voor 4 personen. In de auto kon je met twee personen slapen, maar was het matras hard en het bed te kort. - - - Boven was een bed voor 1,5 persoon dus daar moest je lepeltje lepetje slapen en het koude tentzijl inademen. Dus ik heb 2 weken lang niet lekker geslapen. :(
- 5 keer heen er weer rijden om de goede inrit te vinden voor een free camping spot. Waarbij we de camper net lage bumpers meteen op de proef hebben gesteld door een 4-wheel drive road in te rijden.
- De eerste nacht in een national park niet durven slapen, omdat ik zo bang was dat slangen via de ramen naar binnen konden komen.
- Ontbijten op je privé strand! Het leven kan zo mooi zijn!
- Vier gasten uit de Australia backapcker groep tegenkomen die de route de andere kant op rijden. Daar hebben we nog een avondje mee op de camping gestaan en lekker gebbqd. Zoals dat hoort hier in OZ.
- Camperen is het meest verlaten dorp in heel OZ, waar het zo heet is als op de vlakte van Texas. En er dan nog achter komen dat je geen water hebt en de dichtstbijzijnde winkel een half uur rijden is. (Owja en dan nog er achter komen dat je gasflesje leeg is.)
- Wegrijden van boven genoemde plek terwijl een spin, groter dan m’n handpalm, mee lift in de auto. De chauffeur was panisch voor spinnen maar heeft Godzijdank de auto niet in de berm geparkeerd. Was wel spannend! En de spin ook wel een beetje, hij was wel heel erg groot.
- M’n vriendje heel erg missen.
- Het grote verlangen naar een douchen en warm water voor de afwas. - Aangezien we drie nachten wild kampeerden en dan een nachtje op een camping. Geld besparen!
- De andere meiden leren om een kampvuurtje te maken. Lang leven de scouting skills. We hebben heerlijk bij het vuur gezeten. En een eigen bbq gemaakt.
- De kleinste waterval ooit gezien. Het water druppelde er bijna vanaf. - - Het had daar al een tijdje niet meer geregend.
- Het meest waanzinge ooit! Een strand vol met steenmannetjes. Echt zo ongelofelijk gaaf! Onwijs indrukwekkend.
- In een national park vanuit je ben een fantastische sterrenhemel bekijken. Een van de beste momenten van de reis denk ik. Het was zo mooi!
- Het meest toeristische stukje van de great ocean road gezien met de door de zee uitgeholde zandsteen rotsen. Het zijn fantasche mooie verschijnselen, die konden wij natuurlijk niet missen. (Twelve apostels, the arch, London bridge, grutto)
- Kamperen onder bomen waar koala’s in zitten!!!
- Twee kolonies zeehonden kijken! Die had ik niet verwacht hier te zien. Ik maak nog eens wat dingen mee hier!
- De grampians waren fantastisch om te zien. (Zie foto’s) Maar eerlijk is eerlijk. Mijn standaarden zijn heel hoog na Ijsland en de fjorden van Noorwegen te hebben gezien. Die hebben ze niet overtroffen. Maar desondanks was het de reis zeker waard! Ik heb weer genoten van de wandelingen en van de uitzichten.
- Met 47 graden zwemmen onder de mooie MC kenzie falls.
- En als afsluiter stonden we op een free camping site met echt 10000 wespen. Dat was minder :(

Nu hebben jullie me voornamelijk gehoord over de mooie landschappen die ik gezien heb en de dingen die ik gedaan heb. Maar waarschijnlijk hebben jullie nog de brandende vraag of ik al een slang in het wild heb gezien. Nee! Maar wel:

- Ibissen
- Kakatoos
- Pelikanen
- Heel veel soorten mooie gekleurde vogeltjes (waarvan ik er eentje heb doodgereden :( )
- Kangaroos (veel dood langs de weg helaas, maar ook twee levende!)
- Wombats (ook helaas dood langs de weg)
- Salamanders (eentje liep er over mijn voet heen)
- Veel spinnen (vooral kleine)
- 8 Koala’s
- Emu’s

En pinguïns en een rog, maar daar horen jullie in de volgende blog meer over! In de volgende blog ga ik jullie zo vel mogelijk (of misschien iets minder dan dat) vertellen over wat ik in Melbourne heb gedaan en hoe in Brisbane gaat, waar ik op het moment zit.

Ik hoop dat je weer genoten hebt van mijn waarschijnlijk weer veel te lange verhaal. Ik vond het in ieder geval zelf heel leuk om te schrijven!

Liefs,
Saskia

  • 12 Maart 2016 - 21:34

    Mama:

    Hey meisje. Wat een leuk verslag weer. Geweldig te lezen over je avonturen. Van alles leer je weer. Misschien volgende keer een iets luxere camper. Leuk dat het kamperen je verder zo goed af gaat.
    De foto's zijn zo mooi. Dat ene strand met die boog e.d. lijkt toch wel iets op Ijsland al is het strand daar zwart en is het denk ik wel een graadje of 15 kouder.
    Ben weer benieuwd naar je volgende verslag.
    Geniet maar lekker. Succes met je reis van Brisbane naar Auckland. Zal wel weer een aardig stukje vliegen zijn.

    Toedels, kus en knuffel Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4849

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Backpacken Down under

15 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: