Een paar dagen van de wereld - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Een paar dagen van de wereld - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Een paar dagen van de wereld

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Februari 2016 | Taiwan, Taipei

Het eerste verslag uit mijn reisdagboekje:

9 februari 2016

Daar was het grote moment dan, na al dagen bedolven te worden door allemaal lieve berichtjes. Afscheid nemen van lieve jor en alle andere lieve mensen die naar Schiphol waren gekomen om me uit te zwaaien. (Ik krijg direct weer tranen in mijn ogen, dus ik ga snel door.) Na het lekker bakje koffie mocht ik door de security check en in de (mega lange) rij gaan staan voor de douane. Daarna moest ik doorlopen om nog een broodje te kunnen halen en vervolgens hup snel het vliegtuig in. De gate ging al dicht en volgens mij zat ik als een van de laatste in het vliegtuig. Ik mocht helemaal door de staart in en me bij de groep aansluiten. We zijn in totaal met 16 mensen, 7 meiden en 9 jongens. Een gezellige groep.

Maar verder met de vlucht. De eerste was heel zwaar. 10,5 uur vliegen is zwaar. Wat had ik me daarin vergist zeg. Veel films kijken, maar op een klein scherm met slecht geluid is het niet altijd even makkelijk om je aandacht erbij te houden. Dus na 11 eindeloze uren sta je eindelijk weer op vaste grond en dan ben je nog niet eens halverwege. Zucht.. Maar zonder de stop-over op Bangkok had ik helemaal jiet geweten hoe ik het hadm gelukkig viel het vluchtje van 3,5 uur daarna wel redelijk mee. Alleen helaas weer niet niet geslapen..

Dus wat doe ik zoals in het vliegtuig: films kijken, proberen te slapen, muziek luisteren, mezelf warm proberen te houden, kletsen met de buren en eten. Vooral varken/kip met bami/rijst/noodles en wat gestoofde groente. Daarnaast een bakje fruit en een broodje. Dat is een beetje de vaste kost en bij het ontbijt kan het ook nog een omelet zijn.

Maar goed, na Bangkok kwam Taipei. Eindelijk een bed! Eindelijk slaap! Nog 5,5 uur voordat de wekker ging. Ik ging liggen (lokale tijd half 3 's middags, NL tijd half 8 's ochtends) en klaarwakker was ik. Mn ritme is echt helemaal van slag. Het is licht als het donker hoortte zijn en krijg ontbijt om 11 uur 's avonds (in mijn hoofd dan.) Daar moet ik allemaal nog even aan wennen.

En nu zit ik weer in de vliegtuig stoel met een vol buikje en in kleedjes gewikkeld. Ik zit alweer 8 uur dezelfde billetjes te martellen, maar over 55 minuten landen wr dan uiteindelijk echt in Sydney. Wauw! Echt bijna!

In minder dan een uur kan ik via een front en onder camera mee kijken hoe we landen en dan zijn we er gewoon! Na wat een eeuwigheid leek te duren. Ik ben echt letterlijk een figuurlijk een paar dagen van de wereld geweest.

Als we straks geland zijn gaan we volgens mij eerst een groepsfoto maken voor het opera house en dan bijkomen in het hostel. Ik voel me nu eigenlijk best prima, maar ik denk dat ik het dan wel goed kan gebruiken. En dan vanavond direct de eerst Australische bbq. Lekker lekker! Tot die tijd nog even opgevouwen via de onder camera de Australische grond bewonderen en wat kletsen.

Jullie horen snel weer van me!

525 km van Sydney. AMS 00.20 uur AUS 10.20 uur


Zoals je waarschijnlijk al dacht heb ik dit verslag in het vliegtuig geschreven. Ondertussen in er al weer heel veel gebeurt. Ik ben op het moment heel druk bezig op het strand in 28 graden om alles op een rijtje te zetten. Ik ga proberen om morgen of overmorgen weer een nieuw verslag online te zetten. Nu ga ik me eerst heel snel insmeren met factor 50(!!) om niet te verkolen =D

Tot snel!

Liefs,
Sas

  • 12 Maart 2016 - 21:37

    Mama:

    Dat is het minst leuke van reizen. het opgehokt zitten in een vliegtuig. Maar..... je krijgt er een hoop voor terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 4848

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Backpacken Down under

15 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: