Het is bijna zover! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Februari 2016 | Nederland, 's-Gravenhage

Wow wat gaat de tijd ineens snel. Eerst was het nog 8 weken; wat kwam het dichtbij zeg! Voor ik het wist waren het er nog 6, 4, 2, nog ruim één week en nu is het nog maar drie, ja drie, dagen.

Als je me nu vraagt of ik er klaar voor ben krijg je eerst een stilte en vervolgens het antwoord: Ja, ...nou misschien, ik weet het niet, ik vind het spannend, maar ja ik ben er wel klaar voor. Mijn hoofd zit nog bomvol op het moment. Ik ben begonnen aan lijstjes maken om te zorgen dat ik niks vergeet, want op mijn geheugen en het vermogen om logisch na te denken kan ik nu niet meer rekenen. Bijna alles op het lijstje is afgevinkt, alleen de belastingaangifte, het adresboekje en een reisblog schrijven nog niet. Maar na dit verhaal kan er weer een weg. Zo snel gaat het.

Afgelopen week is ontzettend leuk voor me geweest. Tot en met zondag ben ik nog helemaal niet bezig geweest met mijn reis, maar maandag begon alles. Er zijn veel mensen waar ik al afscheid van genomen heb. En allemaal willen ze natuurlijk op een leuke manier afsluiten dus wat heb veel lekkere dingen gegeten afgelopen week en niet te vergeten de schandalige hoeveelheid biertjes die ik met een grote glimlach genuttigd heb. Want die grote glimlach is er wel. Iedere keer dat ik vertel over mijn reis en aan meer mensen laat zien wat ik ga doen krijg ik er meer zin in.

En dat is maar goed ook, aangezien de twijfels nog aanwezig waren tot voor kort. Want hoe kan je nou zo'n lief vriendje en zo veel leuke vrienden en collega's 5 maanden lang niet zien. Dat is niet niks.. Maar gelukkig leven we in 2016 en hebben we gewoon skype, whatsapp, facebook en weet ik het wat allemaal nog. We kunnen elkaar dan misschien niet echt zien en knuffelen, maar gelukkig nog wel gewoon spreken. Jullie krijgen de kans niet om mij te vergeten. =D (maar ik ga natuurlijk wel mijn eigen ding doen daar en optimaal genieten)

De eerste week is helemaal georganiseerd door Australian Backpackers (volg ze op facebook om een leuke ontvangstfoto van mijn te zien voor het opera house ;)). Ze zullen me Sydney laten zien en de eerste week hulp bieden met praktische zaken zoals auto's huren, een bankrekening openen, een simkaartje aanvragen etc.. Daarna kan ik gaan en staan waar ik wil en het aan mij de taak om zoveel mogelijk te genieten en goed op mezelf te passen!

Dinsdag om 10 voor half 11 word ik op Schiphol verwacht zodat ik om 10 voor half 2 de Nederlandse grond voor komende 20 weken kan verlaten. Ik vlieg met China airlines via Bangkok (1,5 uur stop over) en Taipei (10 uur stop over met hotel) naar Sydney. Wie het leuk vind om me uit te komen zwaaien is natuurlijk van harte welkom in vertrekhal 3. Op donderdag 30 juni om 9.15 kunnen jullie me weer terug verwachten op Nederlandse bodem. Tot die tijd probeer ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden door middel van deze blog.

Als je nog vragen hebt of dingen wilt weten/zeggen neem gerust contact met me op. Nu ga ik nog even drie daagjes genieten van het liefste vriendje wat ik me maar kan wensen, mijn fantastische familie en nog afscheid nemen van een aantal van mijn geweldige vrienden.

Jullie horen zo snel mogelijk van me als ik op Australische grond ben geland.

Liefs,
Sas

  • 14 Februari 2016 - 18:34

    Mama:

    Tjeempie. Ik heb al 6 keer gereageerd maar elke keer zijn mijn reacties verdwenen.
    Je bent nu 5 dagen weg, maar je houdt ons flink op de hoogte via whatts app en facebook.
    Het afscheids op schiphol was wel heftig. Wat een verdriet. Snel maar vergeten hoor meis. Lekker genieten.

    Toedels Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 4847

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 30 Juni 2016

Backpacken Down under

15 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: